
Vi söker en engagerad kundtjänstmedarbetare
Som medarbetare i vårt servicecenter kommer du ha en viktig roll i vår utveckling mot en mer kunddriven verksamhet där kundupplevelsen står i fokus, framtidens smarta kundservice. Kvalitet och service ska gå hand i hand. Det ska bli enklare att hitta information, att uträtta ärenden och föra dialog med oss.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en av två som hanterar telefonsamtal, e-post och inlägg i sociala medier från stadens invånare, fastighetsägare och verksamhetsutövare. I tjänsten ingår hantering av frågor, ärenden och synpunkter, diarieföring, daglig kontakt med våra entreprenörer, förvaltning av kunskapsbanken, uppföljning och erfarenhetsåterföring. Det är även viktigt med en kontinuerlig dialog med stadens servicecenter. Målsättningen är att lösa de flesta frågor redan vid första kontakten genom en hög tillgänglighet och kompetens och ett genuint engagemang.
Antal inkommande ärenden varierar över tid varför det i denna tjänst även ingår andra arbetsuppgifter i form av administration, förvaltning och utveckling av processer och rutiner för kundtjänstarbetet, utvecklingsprojekt, entreprenörsuppföljning och kundbesök.
Du har schemalagd arbetstid styrd av öppettiderna i stadens servicecenter.
Dina kompetenser
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att arbeta med kundbemötande, gärna från kundtjänst, telefonväxel eller callcenter. Du har ett stort kundfokus och känner dig bekväm med att prata med och vägleda personer via telefon, e-post och sociala medier samt kan hantera ett snabbt informationsflöde. Du har bra förmåga att självständigt söka den information du behöver i arbetet och en drivkraft att lära dig mer.
Goda kunskaper i svenska är en förutsättning och att du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Kunskap inom VA- och avfallsbranschen är meriterande.
God datorvana och kunskap inom Officepaketet är en självklarhet. Tidigare erfarenhet av ärendesystem som Nilex eller kundsystemet EDP Future är meriterande. Även tidigare erfarenhet av sociala medier är meriterande.
Som person är du positiv och engagerad med ett genuint intresse av att ge god service. Du är lyhörd och skapar förtroendeingivande relationer. För att lyckas i arbetet är du strukturerad, noggrann och tar stort ansvar för ditt uppdrag. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Din ansökan
Ansök senast den 10 november 2019. Intervjuer sker löpande.
Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jan-Erik Kamperman på 08-518 33 658.
Din ansökan och CV skickar du till jobb@forvaltaren.se
Vi tillämpar säkerhetsprövning före anställning.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Välkommen med din ansökan!
Om Sundbyberg och bolaget
Sundbybergs stad är en av Sveriges snabbast växande städer och har ett flertal gånger utsetts till ”årets superkommun”. Staden är inne i en spännande expansiv fas med planer på omfattande utbyggnad av såväl bostäder som infrastruktur.
Sundbyberg Avfall och Vatten AB är ett helägt kommunalt bolag och ingår i koncernen Sundbybergs Stadshus AB. Bolagets ansvar är att på ett säkert, långsiktigt och hållbart sätt leverera dricksvatten, ta hand om avloppsvatten och samla in avfall från stadens invånare och kunder. I uppdraget ingår att ta ansvar för alla stadens VA- och avfallsrelaterade anläggningar såsom pumpstationer, ledningsnät och stationära sopsugar. Bolaget har en egen driftorganisation som utför allt från mätarbyten till renovering i egen regi.